Cebele'nin Şam'a Kaçışı


Cebele'nin Şam'a kaçışı ve mürted oluşu hakkında şunlar rivayet ediliyor:
Cebele önce Müslüman oldu. Zira rivayete göre Cebele Şam'a git­tikten sonra Hz. Ömer, Şam'ın idarecilerine, şu mektubu yazdı:
“Cebele, kavminin ileri gelenleriyle bana geldi ve Müslüman oldu. Ona ikram ettim. Mekke'ye gitti. 
Tavaf yaparken Beni Fuzara kabile­sinden bir kişi Cebele'ni eteğine bastı.
Cebele, Beni Fuzara'dan olana vu­rup burnunu dağıttı. Dişlerini kırdı. El-Fuzara kabilesinden olan kişi Cebele'yi bana şikâyete geldi.
Ben:
“Ya Cebele'yi affedersin veya kendisin­den kısas alırsın!” diye hükmettim.
Cebele:
“Ben bir kıralım. O ise bir avam. Ondan ötürü benden kısas mı alıyorsun?” diye itiraz etti. Ona cevab olarak dedim ki:
“Seninle onu İslâm bir araya getirmiştir. Sen ancak akıbetle yani güzel netice (ve güzel amelle) ondan üstün olabilirsin.”
Cebele, Hz. Ömer'den, kısası ertesi güne tehir etmesini istedi. Ge­celeyin akrabalarıyla beraber irtidad ederek, Şam'a kaçtı.

Rivayetlere göre Cebele yaptıklarından dolayı pişman olmuştu ve ondan dolayı da şu şiiri söyledi:

“Haktan sonra bir yumruğun ardından Hıristiyanlaştım.
Eğer sabretseydim o yumrukta benim için hiçbir zarar yoktu.
O yum­ruktan ötürü cahiliyetin gayret dalgaları bana yetişti.
Ondan ötü­rü de sıhhatli gözü verip kör gözü satın aldım.
(Yani İslâm’ı ve­rip Hıristiyanlığı satın aldım).
Keşke annem beni doğurmasaydı.
Keşke ben Ömer'in söylemiş olduğu hükme sabır gösterseydim.”

(Alıntı)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)