Namaz Kılmak İstemeyen Padişah

Namaz Kılmak İstemeyen Padişah

Namaz kılmak istemeyen padişahın biri bir âlime:

-Bana namaz kılmamam için beş tane mazeret bul demiş. Âlim saymış:
1- Çocuk ol!
Kral:
– Nasıl olur? Ben yetişkinim, çocuk olamam!
– Öyleyse namaz kılacaksın! demiş
2- Deli ol!
Kral:
– Nasıl olur? Ben akıllıyım!
– Öyleyse namaz kılacaksın! Cevabını almış.
3- Kâfir ol!
Kral:
– Nasıl olur? Ben Müslüman’ım! Demiş…
– Öyleyse namaz kıl! Cevabını almış.
4- Ölü ol!
Kral:
– Nasıl olur ben yaşıyorum!
– Öyleyse namaz kılacaksın. Cevabını almış.
5- Bunak ihtiyar ol!
Kral:
– Olamam! Deyince:
– Öyleyse namaz kıl! demiş.

İnsanımıza sorarsan işi çok, vakti yok, ibadet edemez. Yapmamak içinde mazeret arıyor.
Ahreti içinde emin, Allah büyük, affeder. Sıratta kaymamak içinde çaresini öğrenmiş ayağına sabun sürmeyecek. Hâlbuki ayağını kaydıracak günahı her an işliyor.
Ömrünü birçokları olur olmaz işlerde tüketiyor. Allah’ın emaneti vücudunu şurada burada yıpratıyor, bilgisini kötüye kullanıyor. Parasını Allah’ın razı olmayacağı şekilde harcıyor.
Böyle bir hayatın sonu pişmanlıktan başka ne olur? Bu pişmanlığı Cenab-ı Allah şöyle bildiriyor:
– Ölüm gelip çattı mı “Rabbim! Benim ölümümü biraz geciktirsen de hayır yapıp iyilerden olsam! Diyecek” (Münafıkûn Suresi: 10)
– “Kötülere uyanlar: keşke bir daha dünyaya geri gitmemiz mümkün olsaydı da şimdi onları bizden uzaklaştıkları gibi biz de onlardan uzaklaşsaydık böylece Allah onlara işlerini pişmanlık ve üzüntü kaynağı olarak gösterir ve onlar artık ateşten çıkmazlar.” (Bakara Suresi: 167)
– “Onlar, Rabbimiz! Bizi buradan çıkarda yaptıklarımızın yerine iyi işler yapalım! Diye feryat ederler. Size düşüne bilecek kadar ömür verilmedi mi? Size uyarıcı gelmedi mi? Şimdi tadın azabı. Zalimlerin yardımcısı yoktur denilir.” (Fatır Suresi: 37)
– “Yüzleri ateşte evirilip çevrildiği gün: eyvah bize! Keşke Allah’a itaat etseydik derler”. (Ahzab Suresi: 66)
– “O gün zalim kimseler pişmanlıktan ellerini ısırıp keşke Peygamberle birlikte yol tutsaydık! Keşke falancayı dost edinmeseydim! Derler.” (Furkan Suresi: 27/28)
– Cehenneme getirilen yaptıkları hatırlatınca: “Keşke hayatım için bir şeyler yapıp gönderseydim” der. (Fecr Suresi: 23/24)
– “O günahkârlar Rableri huzurunda başlarını öne eğecekler” Rabbimiz gördük duyduk şimdi bizi dünyaya gönderde iyi işler yapalım “diyecekler” (Secde Suresi: 12)
– “ Onlar ateşin karşısında durdurulup” ah, keşke dünyaya geri gönderilsek de bir daha Rabbimizin ayetlerini yalanlamasak ve inanlardan olsak “dediklerini bir görsen!” (Enam Suresi: 27 )
– “ İnkâr edenler zaman zaman keşke bizde Müslüman olsaydık, diye arzu ederler” (Hicr Suresi: 2)
-Biz size yakın bir azap ile sizi uyardık o gün kişi önceden yaptıklarına bakacak ve inkârcı kişi: “keşke toprak olsaydım!” diyecektir. (Nebe Suresi: 40)
Bu ayetlerden anlaşılıyor ki ihmalkârlar, günahkârlar ve inkârcılar ölüm ötesinde pişman olacaklar ah vah edecekler, yalvaracaklar ama ne çare! (Alıntı)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)