Düşündüren Sözler

Düşündüren Sözler

·        İyilerle dost ol, kötülerden emin olursun. Hz. Osman

·        Sen kendini küçücük et-kemik sanırsın. Oysa sende âlem-i Ekber gizlidir. Hz. Ali

·        Akıllı insanın ağzı kalbinde, akılsız insanın kalbi ağzındadır. Hz. Süleyman

·        Her bildiğini söyleme, ama her söylediğini mutlaka bil. A. Claudius

·        Her gülün dikeni vardır ama her dikenin gülü yoktur. Mevlâna

·        Elmas, nasıl yontulmadan kusursuz olmazsa, insan da acı çekmeden olgunlaşamaz. Conficius

·        Gözü yemde olan balık, yakasını oltadan kurtaramaz. Atasözü

·        Kardeşim, ancak fikirdir varlığın,
·        Gerisi et ve kemiktir bir yığın. Mevlâna

·        Geçip giden zaman değil, ömürdür. Hazreti Ali Radıyallahu Anh

·        Bir âlime Bu kadar ilmi nasıl kazandın? Diye sormuşlar, o da Karganın erken uyanıp kalkmasından ve faaliyete geçmesinden öğrendim de daima erken kalkarak ilim tahsiline çalıştım. Köpek gibi âlimlere yaltaklandım! Kedi gibi yalvardım! Merkebin sabrı gibi çok tahammül gösterdim! Domuzun hırsı gibi de ilme çok hırslı oldum! Bu sayede Allah'a hamd olsun ilmi kazandım! Demiştir.

·        Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa; rabbine dönüp benim büyük bir derdim var, deme! Derdine dönüp benim çok büyük bir rabbim var, de!

·        Dünyada İslâm’a uymakta kılı kırk yararcasına titiz davrananlara, Sırat köprüsü o nispette geniş ve rahat olacak. Aksine gevşek ve sorumsuz davrananlara da o nispette dar ve sıkıntılı olacaktır. Ahmed bin Hadraveyh

·        En büyük bayram, günah işlemediğimiz gündür. Safvan bin Süleym

·        Evet, yalnız iki kısım insan ağlamaz. Bunlar; Allah korkusuyla haramdan sakınanlar ve Allah korkusuyla gözyaşı dökenlerdir! Safvan bin Süleym


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Esmaül Hüsna (Arapça- Türkçe) دُعٰٓاءُ اَسْمٰٓاءُ الْحُسْنٰى

Uzun Ömür İçin Dua

Şifa Salavâtı (Salavâtı Tıbbil Kulubi/Salâvatı Tıbbiye)